Няма добавени продукти!
In a world crafted by mischievous deities with a penchant for play, a colossal terrarium stands. Enclosed within glass walls, the expansive dome houses an intricate synthetic environment: water bodies are filled with specially-engineered concoctions, the sky mimics day and night with a sulfur lamp moonlight substitute, and the landscape is dotted with mechanical constructs.
Once upon a time, the terrarium had been home to various intelligent species – the result of the deities' genetic manipulation and accelerated evolution. There were the hamsters with their advanced urban settlements, the rats with their mechanical prowess, and the guinea pigs with their strategic might. But then wars erupted. The Battle of the Wheel between hamsters and guinea pigs saw the demise of both races, leaving rats and mice to flourish.
Initially, mice had been an endearing, harmonious community, their interactions largely benign. But, with rats wiped out and the mice left unchallenged, an inexplicable decline began. The mice, in their abundance, started regressing both in evolutionary terms and intellectual pursuits. Their once majestic cities crumbled to ruins, and advanced machines became incomprehensible relics of the past.
Recognizing the oddity (and perhaps bored), the deities intervened. They imbued the mice with colors – white mice remained the most intelligent, red ones oddly prone to intoxication, black mice strong yet dim-witted, and yellow mice became the worker class, diligent but devoid of will.
Yet, deterioration persisted. In a bid to bring balance, the gods introduced green lizards. These reptiles were as intelligent as the white mice and soon became competitors. The deities, perhaps regretting their previous mischief, took drastic measures against the unchecked growth of mice. Airships spread aerosols, while ray facilities sterilized vast populations. Mice waters were laced with a mild toxin that only the more foolish mice consumed, further curbing their number.
Amidst this turmoil, two mice stood out: Max, a white mouse with a genius intellect and Maya, a yellow mouse who defied her caste's norms with her unyielding will. They discovered the truth about their artificial world and the gods' intervention. Determined to free their kin from this controlled chaos, they forged an alliance with a wise green lizard leader named Lennix.
The trio hatched a plan to escape the terrarium. They repurposed old machinery, using knowledge from the forgotten cities and some stolen blueprints from the gods. A great ship was built, capable of breaching the terrarium's boundary.
Their journey wasn't easy. They had to dodge the aerosol airships, avoid sterilizing rays, and remain undetected by the now-negligent and self-indulgent gods.
In the end, their ship managed to pierce the glass dome, introducing them to a vast unknown – a real world beyond their synthetic existence. They promised to build a better society, one that remembered the perils of unchecked growth and the dangers of meddling deities.
***
В свят, създаден от пакостливи божества, които обичат да си играят, се намира колосален терариум. Затворен в стъклени стени, обширният купол съдържа сложна синтетична среда: водните басейни са пълни със специално създадени отвари, небето имитира ден и нощ със заместител на лунната светлина от серни лампи, а пейзажът е осеян с механични конструкции.
Някога терариумът е бил дом на различни интелигентни видове - резултат от генетичната ма и ускорена еволюция. Имало е хамстери с техните напреднали градски селища, плъхове с техните механични умения и морски свинчета със стратегическата им мощ. Но след това избухват войни. Битката на колелото между хамстерите и морските свинчета довежда до гибелта на двете раси, а плъховете и мишките процъфтяват.
Първоначално мишките са били очарователна, хармонична общност, чиито взаимоотношения са били до голяма степен доброжелателни. Но след като плъховете бяха изтребени, а мишките останаха без конкуренция, започна необясним упадък. Мишките, в своето изобилие, започнали да отстъпват както в еволюционно отношение, така и в интелектуално отношение. Някогашните им величествени градове се превърнали в руини, а усъвършенстваните машини - в неразбираеми реликви от миналото.
Разпознавайки тази странност (а може би и отегчение), божествата се намесват. Те придават на мишките цветове - белите мишки остават най-интелигентните, червените са странно склонни към опиянение, черните са силни, но слабоумни, а жълтите стават работническа класа, прилежни, но лишени от воля.
И все пак влошаването на състоянието продължило. В опит да постигнат равновесие боговете въвели зелените гущери. Тези влечуги били също толкова интелигентни, колкото и белите мишки, и скоро се превърнали в конкуренти. Божествата, може би съжалявайки за предишните си злодеяния, предприели драстични мерки срещу неконтролируемото разрастване на мишките. Дирижаблите разпръсквали аерозоли, а лъчевите съоръжения стерилизирали огромни популации. Водите за мишки били обогатени с лек токсин, който консумирали само по-глупавите мишки, което допълнително ограничило броя им.
Сред този хаос се открояват две мишки: Макс, бяла мишка с гениален интелект, и Мая, жълта мишка, която с непреклонната си воля се противопоставя на нормите на своята каста. Те откриват истината за своя изкуствен свят и намесата на боговете. Решени да освободят своите роднини от този контролиран хаос, те сключват съюз с мъдрия водач на зелени гущери на име Леникс.
Триото измисля план за бягство от терариума. Те използват стари машини, знания от забравените градове и откраднати чертежи от боговете. Построяват голям кораб, способен да преодолее границите на терариума.
Пътуването им не е лесно. Трябваше да избягват аерозолните дирижабли, да избягват стерилизиращите лъчи и да останат незабелязани от вече небрежните и самозабравили се богове.
В крайна сметка корабът им успя да пробие стъкления купол, въвеждайки ги в необятната неизвестност - един реален свят отвъд синтетичното им съществуване. Те обещаха да изградят по-добро общество, което да не забравя опасностите от неконтролируемия растеж и опасностите от намесата на божествата.
***
Адаптация за деца
Приказката за Мишките на Терри и Голямото Приключение
В далечната страна на Терри, живеели стотици мишлета, играели се и веселеели по улиците на своите малки и цветни къщички. Но Терри не бил обикновен свят - то било огромен стъклен дом, а отвън гледали любопитни гигантски очи.
Дните в Терри текли спокойно, докато в един момент на сцената не се появили гущерите, които се опитвали да вземат земите на мишките. Но сред мишлетата имало двама много умни и смели герои - Макс и Майа. Те не искали война, а по-добре разбирателство.
Макс и Майа се срещнали с лидера на гущерите - Ленникс. Заедно решили, че вместо да се борят, трябва да работят заедно, за да направят Терри по-добро място за живеене.
Те създали една прекрасна градина, където всички животни живеели в мир и съгласие. Гущерите построили прекрасни басейни, а мишките садили цветя и дървета. Съвместните им усилия направили Терри истински рай.
Отвън, гигантските очи наблюдавали и се усмихвали. Вместо да се радват на конфликти и борби, те сега гледали истинска история за приятелство и сътрудничество.
И така, Макс, Майа и Ленникс станали най-добри приятели, а Терри станало пример за всички светове, че с любов и разбирателство всичко е възможно.
Край.